احساس مسئولیت افراطی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۶
16 موضوع مهم گفتگوی قبل از ازدواج
بهمن ۲۶, ۱۳۹۶

پشتیبانی و حمایت های عاشقانه

پشتیبانی و حمایت های عاشقانه خطر ابتلا به آنژین و زخم معده را کاهش می دهد .

یک ازدواج شاد و موفق می تواند به پیشگیری از آنژین قلبی و زخم معده کمک کند، به خصوص اگر شما یک مرد هستید این تاثیر در شما بیشتر قابل لمس خواهد بود.
یک مطالعه که روی 10،000 مرد انجام شده است، نشان داد که کسانی که احساس دوست داشته شدن و حمایت توسط همسر خود را داشته اند، خطر ابتلا به آنژین قلبی در آن ها کم تر از سایرین بوده است. حتی اگر این افراد سن شان بیشتر بود و یا مبتلا به فشار خون بالا بوده اند، باز هم خطر ابتلا به آنژین قلبی در آن ها کم تر از دیگران بود.
به طور مشابه، یک مطالعه که بر روی 8000 مرد انجام گرفت، نشان داد که در صورت وجود هر یک از موارد زیر، خطر ابتلا به زخم دوازدهه در آن ها به مراتب افزایش یافته است. این موارد عبارت اند از:
• وجود مشکلات در خانواده
• نداشتن احساس دوست داشته شدن و حمایت و پشتیبانی از سوی همسر های شان
• فرو خوردن خشم خود در صورت مورد آسیب دیگران واقع شدن (محققان این شرایط را سبک مقابله نام گذاری کرده اند.)
محققان نشان داده اند که استرس، عدم حمایت های اجتماعی و سبک مقابله، همه و همه می توانند در احتمال ابتلای یک مرد به زخم معده یا دوازدهه تاثیر گذار باشند.

برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد حمایتهای عاطفی و فیزیکی و کلامی خود را از شریک زندگی خود دریغ نکنید چرا که بیشتری رابطه را با سطح رضایت از زندگی زناشویی و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماریهای روان تنی خواهد داشت. در مرکز روانشناسی بینش کرج از زوج درمانگران و روانشناسان خوب می توانید جهت راهنمایی و بالا بردن کیفیت رابطه عاطفی خود بهره مند شوید.

مطلب پیشنهادی  کم‌کاری و پرکاری تیروئید

 

با مرکز روانشناسی بینش کرج همراه شوید
👇👇👇
۳۴۲۰۰۱۲۱
۳۴۲۱۹۸۲۱
۰۹۰۳۶۴۱۱۲۲۵
روانشناس خوب در کرج

مشاور خوب در کرج

زوج درمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.